Üldtööplaan
Väljavõte 2020/2021 üldtööplaanist
I. Põhitegevused 2020/2021 õppeaastal
Teema: Ring ümber Eesti
Õppe-kasvatustöö:
- õpimotivatsiooni ja vastutustunde suurendamine õpilastes;
- digivõimaluste suurem kasutamine;
- õppeainete lõimimise võimaluste kasutamine, projekti- ja e-õppe päevad;
- Eesti erinevate paikade looduse, inimeste, kultuuriloo ja tegevusaladega tutvumisega jätkamine;
- suhtluspädevuse arendamine koostöö ja eeskuju abil;
- keskkonna väärtustamine;
- liikumis- ja hügieeniharjumuste kinnistamine.
Projektid – E. Enno päev (oktoober), EOK spordinädal 2020 (september), KIK (september), KOP matkad (september-oktoober).
Personali koolitamine koostööks kolleegide, laste ja lastevanematega ning digipädevuse suurendamiseks.
II. 20120/2021 õppeaasta eesmärgid ja ülesanded
1. Õppe- ja kasvatustöö
Üldeesmärk: JÄTKUV ARVESTAMINE LASTE INDIVIDUAALSETE ARENGULISTE VAJADUSTEGA
1.1. Väärtushinnangute kujundamine ja mõjutamine
- suhtluspädevuse õpetamine;
- liikuva eluviisi ja hügieeniharjumuste väärtustamine;
- koostöö lastevanematega ühtsete väärtushinnangute kujundamisel (ausus, hoolivus, vastutustundlikkus, tervislikud eluviisid);
- raamat ja digivahendid – kõik on olulised;
- kodukoha ja Eesti inimeste tundmaõppimine ja oma riigi kodanike erinevate ametite ja tegevusvaldkondade väärtustamine.
1.2. igale lapsele tema arengule vastavate võimaluste loomine
Eesmärgid ja tegevused:
- uuendatud õppekava elluviimine;
- õpimotivatsiooni suurendamise võimaluste otsimine erinevate meetodite ning õpivõimaluste rakendamise abil;
- iseseisvuse ja vastutustunde suurendamine õppetöös (kodused ülesanded pikapäevarühmas, e-õppe päevad);
- projektiõppe jätkamine, õppeainete lõimimise suurendamine;
- töö tõhustamine andekate lastega, aineolümpiaadidest ja konkurssidest osavõtt;
- AEV laste ja HEV õpilaste sihipärane arendamine kaasava hariduse põhimõtteid arvestades rühma ja aineõpetajate, tugipersonali ja –spetsialistide koostöös;
- mitmekesiste aineringide töö jätkamine, et toetada õppekava täitmist.
1.3. keskkonnateadlikkuse ja -hoidlikkuse arendamine
KIKi projektis ning RMK ja VVVSi programmides osalemine
Eesmärgid ja tegevused:
- säästva eluviisi väärtustamine;
- õuesõppetundide osakaalu suurendamine, kooliümbruse võimaluste parem kasutamine õppetöö läbiviimisel;
- lasteaias pikeneb õues viibimise aeg;
- veekogude tundmaõppimine – õuesõppepäev Valguta tiigi ääres, perede matkad Arbi ja Verevi järve, Karijärve ja Pühajärve äärde, kooli õppepäev „Peipsi järv elukeskkonnana“ (KIK) ja õppeekskursioon Läänemere äärde, LA – tiik.
RMK õppeprogrammides osalemine õppeaasta vältel.
2. Eestvedamine ja juhtimine
Üldeesmärk: TOIMIB ÜHISTEL VÄÄRTUSTEL PÕHINEV OSALUSJUHTIMINE
3. Personali juhtimine
Üldeesmärk: LASTEASUTUSES TÖÖTAB KVALIFITSEERITUD NING KUTSEOSKUSI VÄÄRTUSTAV PERSONAL
4. Koostöö huvigruppidega
Üldeesmärk: HUVIGRUPID TOETAVAD LASTEASUTUSE ARENGUT
Alaeesmärgid ja tegevused:
- huvigrupid loovad võimalusi kooli ja lasteaia arenguks;
- hoolekogu liikmed tegutsevad koos teiste valla lasteasutustega (kogemuste vahetamine, valla poolt korraldatud seminaridel osalemine);
- toimuvad ühisüritused lastevanemate ja külakogukonnaga, arvestades hetkeolukorra tingimusi;
- lastevanemate koosolekud koolis ja lasteaias toimuvad vähemalt 1X õppeaastas;
- lastevanemate sihipärane nõustamine ja koolitamine, ühiste eesmärkide elluviimine kodus ja koolis;
- dokumentatsiooni vastavusse viimise jätkamine Elva valla teabehalduse alustele;
- õppetöö ja metoodikaalane koostöö teiste laste- ja kultuuriasutustega;
- koostöö sihtasutuste ja fondidega;
- KOP programmi raames toimuvad terviseedenduslikud matkad koostöös naisseltsi, lastevanemate ja külakogukonnaga;
- õpilasesinduse töö, õpilaste omaalgatus ürituste organiseerimisel;
- vilistlaste kaasamine õppe ja arendustegevusse;
- valla poolt algatatud haridusvõrgu korrastamise aruteludel osalemine, asutuse jaoks parima arenguvõimaluse leidmine;
- lapsed osalevad seltsimaja ringides;
- lapsevanemad hoolitsevad koolitööks tarvilike digivahendite olemasolu eest.
5. Ressursside juhtimine
Üldeemärk: OPTIMAALNE RESSURSSIDE KASUTAMINE TAGAB ÕPPE-KASVATUSTÖÖKS JA TÖÖKESKKONNAKS TOETAVA KESKKONNA
I. Põhitegevused 2020/2021 õppeaastal
Teema: Ring ümber Eesti
Õppe-kasvatustöö:
- õpimotivatsiooni ja vastutustunde suurendamine õpilastes;
- digivõimaluste suurem kasutamine;
- õppeainete lõimimise võimaluste kasutamine, projekti- ja e-õppe päevad;
- Eesti erinevate paikade looduse, inimeste, kultuuriloo ja tegevusaladega tutvumisega jätkamine;
- suhtluspädevuse arendamine koostöö ja eeskuju abil;
- keskkonna väärtustamine;
- liikumis- ja hügieeniharjumuste kinnistamine.
Projektid – E. Enno päev (oktoober), EOK spordinädal 2020 (september), KIK (september), KOP matkad (september-oktoober).
Personali koolitamine koostööks kolleegide, laste ja lastevanematega ning digipädevuse suurendamiseks.
II. 20120/2021 õppeaasta eesmärgid ja ülesanded
1. Õppe- ja kasvatustöö
Üldeesmärk: JÄTKUV ARVESTAMINE LASTE INDIVIDUAALSETE ARENGULISTE VAJADUSTEGA
1.1. Väärtushinnangute kujundamine ja mõjutamine
- suhtluspädevuse õpetamine;
- liikuva eluviisi ja hügieeniharjumuste väärtustamine;
- koostöö lastevanematega ühtsete väärtushinnangute kujundamisel (ausus, hoolivus, vastutustundlikkus, tervislikud eluviisid);
- raamat ja digivahendid – kõik on olulised;
- kodukoha ja Eesti inimeste tundmaõppimine ja oma riigi kodanike erinevate ametite ja tegevusvaldkondade väärtustamine.
1.2. igale lapsele tema arengule vastavate võimaluste loomine
Eesmärgid ja tegevused:
- uuendatud õppekava elluviimine;
- õpimotivatsiooni suurendamise võimaluste otsimine erinevate meetodite ning õpivõimaluste rakendamise abil;
- iseseisvuse ja vastutustunde suurendamine õppetöös (kodused ülesanded pikapäevarühmas, e-õppe päevad);
- projektiõppe jätkamine, õppeainete lõimimise suurendamine;
- töö tõhustamine andekate lastega, aineolümpiaadidest ja konkurssidest osavõtt;
- AEV laste ja HEV õpilaste sihipärane arendamine kaasava hariduse põhimõtteid arvestades rühma ja aineõpetajate, tugipersonali ja –spetsialistide koostöös;
- mitmekesiste aineringide töö jätkamine, et toetada õppekava täitmist.
1.3. keskkonnateadlikkuse ja -hoidlikkuse arendamine
KIKi projektis ning RMK ja VVVSi programmides osalemine
Eesmärgid ja tegevused:
- säästva eluviisi väärtustamine;
- õuesõppetundide osakaalu suurendamine, kooliümbruse võimaluste parem kasutamine õppetöö läbiviimisel;
- lasteaias pikeneb õues viibimise aeg;
- veekogude tundmaõppimine – õuesõppepäev Valguta tiigi ääres, perede matkad Arbi ja Verevi järve, Karijärve ja Pühajärve äärde, kooli õppepäev „Peipsi järv elukeskkonnana“ (KIK) ja õppeekskursioon Läänemere äärde, LA – tiik.
RMK õppeprogrammides osalemine õppeaasta vältel.
2. Eestvedamine ja juhtimine
Üldeesmärk: TOIMIB ÜHISTEL VÄÄRTUSTEL PÕHINEV OSALUSJUHTIMINE
3. Personali juhtimine
Üldeesmärk: LASTEASUTUSES TÖÖTAB KVALIFITSEERITUD NING KUTSEOSKUSI VÄÄRTUSTAV PERSONAL
4. Koostöö huvigruppidega
Üldeesmärk: HUVIGRUPID TOETAVAD LASTEASUTUSE ARENGUT
Alaeesmärgid ja tegevused:
- huvigrupid loovad võimalusi kooli ja lasteaia arenguks;
- hoolekogu liikmed tegutsevad koos teiste valla lasteasutustega (kogemuste vahetamine, valla poolt korraldatud seminaridel osalemine);
- toimuvad ühisüritused lastevanemate ja külakogukonnaga, arvestades hetkeolukorra tingimusi;
- lastevanemate koosolekud koolis ja lasteaias toimuvad vähemalt 1X õppeaastas;
- lastevanemate sihipärane nõustamine ja koolitamine, ühiste eesmärkide elluviimine kodus ja koolis;
- dokumentatsiooni vastavusse viimise jätkamine Elva valla teabehalduse alustele;
- õppetöö ja metoodikaalane koostöö teiste laste- ja kultuuriasutustega;
- koostöö sihtasutuste ja fondidega;
- KOP programmi raames toimuvad terviseedenduslikud matkad koostöös naisseltsi, lastevanemate ja külakogukonnaga;
- õpilasesinduse töö, õpilaste omaalgatus ürituste organiseerimisel;
- vilistlaste kaasamine õppe ja arendustegevusse;
- valla poolt algatatud haridusvõrgu korrastamise aruteludel osalemine, asutuse jaoks parima arenguvõimaluse leidmine;
- lapsed osalevad seltsimaja ringides;
- lapsevanemad hoolitsevad koolitööks tarvilike digivahendite olemasolu eest.
5. Ressursside juhtimine
Üldeemärk: OPTIMAALNE RESSURSSIDE KASUTAMINE TAGAB ÕPPE-KASVATUSTÖÖKS JA TÖÖKESKKONNAKS TOETAVA KESKKONNA